Monday, January 4, 2010

Kelahiran serta Kehilangan Anak Tersayang...



Pada 1hb December 2009 jam 2.20 ptg aku telah selamat melahirkan seorang baby lelaki yg comel yang telah aku berikan namanya Muhammad Ariz Rayyan Bin Mohd Noor Azarul seberat 2.67 kg, alhamdullilah baby aku sihat dan comel ketika aku mendakapnya di bilik bersalin..1jam lebih kemudian aku dibawa masuk ke wad biasa bersama baby ku...aku memberikannya susu sambil menanti ketibaan mama & papa aku...tp pada sebelah petangnya,baby aku menangis lain mcm,dan ada buih yg keluar dr mulutnya, aku segera memanggil nurse, dan nurse mengatakan bahawa jantung baby ku laju dan terpaksa di bawa ke NICU,baby aku diletakkan di dalam incubators tanpa sehelai pakaian,hanya dengan pampers yg terbuka..aku menangis sedih melihat keadaan baby aku..tp apakan daya aku,doctor cuba utk merawatnya...pada keesokkan paginya doctor panggil aku mengatakan bahawa baby aku dlm keadaan sgt KRITIKAL kerana jantungnya sudah dijangkiti KUMAN yg MERBAHAYA dan change utk dia hidup sgt tipis...aku menangis semahu2nya...dan aku berdoa semoga tuhan dpt menyelamatkannya...jam 2lebih aku dibenarkan pulang,tp dlm pukul 4.30 pihak hospital menghubungi aku semula,sebab doc ckp baby da makin kritikal,Ya Allah, masa tu hanya tuhan saja yg tau perasaan aku,kalau boleh aku nak terbang biar cepat sampai ke hospital,bayangkan dlm keadaan jalan yg sesak,hubby aku terpaksa bawa kereta dlm keadaan yg xtenang..bila aku sampai di hospital,doc masih lg ckp yg baby aku xde change utk sembuh...dan akhirnya pada 2hb December 2009 jam 8.20 mlm dia telah pergi ke rahmatullah disebabkan Jantungnya lemah dan kena Jangkitan Kuman yg sgt bahaya..buah pinggangnya,jantungnya semua sudah dijangkiti,dia tidak dapat diselamatkan lagi...aku menangis meraung mcm org gila dlm NICU...semua org perhatikan aku,tp aku xpeduli semua tu..masa tu aku hanya nak anak aku hidup semula...Ya Allah,dugaan ini terlalu besar untuk aku terima pada masa tu...aku xdpt terima kenyataan itu..aku terlalu sedih..setiap hari aku menangis,bila aku rindukan dia...kini da genap SEBULAN 2 HARI dia pergi meninggalkan Mummy & Papanya...kami sentiasa mendoakan kebahagiaan dia disana..AL-FATIHAH utk ARIZ RAYYAN...Mummy dan Papa akan sentiasa merindui & menyayangi Rayyan selama-lamanya...

2 comments:

  1. salam erin,,,, sabar lah yer..ini semua dugaan dr allah..setiap yg terjdi..ada hikmah nye....semoga ko ngn arul tabah menghadapi dugaan...al-fatihah buat ariz rayyan..sowi tak berkesempatan lgi nak jmpa ko..ada masa kite blik kl jmpa lah yer..

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah aku ok..insyaallah aku ngan arul tabah & redha atas apa yg berlaku...anyway thanks a lot..

    ReplyDelete