Sunday, January 24, 2010

DenGgi..dEnGgi yAnG JaHaNaM...

Akhirnya...sihat juga aku dari Demam Denggi yg jahanam ni...setelah sekian lama aku xmenaip di blog aku ni..hari ni aku kembali menaip...ok ello every body..miss me..?ahakz..mestilah kan..hahaha (perasan lebey plak...)ok2 back to the point..aku nak citer sikit kat sini pasal demam denggi ni..nak dijadikan cerita,nak tau abis 1 family aku kena Demam Denggi dengan Serentak..diulangi..SERENTAK ok..la ni sume baru baik..papa aku,kembar aku,adik aku yg bongsu sampai masuk hospital..(hospital yg berlainan..) yg xmasuk cuma aku ngan adik aku yg belajar kt uitm tu je..xmasuk hospital pun,aku rs sama je baik masuk,sebabnya nak tau nape..hari2 pagi petang kena dok cucuk amik darah masuk air..amik darah masuk air..sampai da mcm penagih da tgn aku ngan adik2 aku ni sume diorg dok cucuk..nurse kat klinik ngan hospital pun agaknya da naik jemu menyampah nengok muka kitaorg adik beradik..ni semua nyamuk AEDES punya pasal...tp yang aku bengang tu..bleh plak org kesihatan ni xreti2 nak dtg fogging..da tau satu family aku da kena..nak tunggu ada yg mati gaknya baru nak sembur..hangin betul aku...tp lega la sikit aku..pasni xpayah nak amik 2 darah lagi..da xsanggup da aku menahan...skang aku da kembali SIHAT...cuma adik aku yg bongsu je xkuar2 lagi dr hospital..sian dia da la baru mula sekolah,pastu da kena cuti plak...xpela..pape pun korang jaga2 la umah korang tu ek...takat ni je la citer pasal Denggi ni aku nak cerita..nanti next time sambung lagi k...cau cin cau...

2 comments: